tisdag 20 januari 2009

Ska du schemalägga hela livet, eller ha din rastlösa frihet kvar?

Nä! Nu flyttar jag!
Helgen bestod av 10,5 timmars packning av lägenhet på lördagen
och i söndags flyttades det från etta till trea,
från trea till etta.
När en bråkdel av mina saker var på plats och flyttpatrullen drog vidare till trean,
stannade jag kvar i mitt nya högkvarter.
Tårarna brände över det finaste jag äger.
Köpt för pengar som jag kunnat lägga undan pga att jag slutat dricka.

Sen samlades alla och åt pizza,
därefter väntade trean för att bli uppackad.
Vardagsrummet blev i stort sätt klart,
med nya soffan och fina bokhyllor.
Köket fylldes med nya kastruller och glas.
Sen sov vi tillsammans i huset från 1300-talet.
Det har inte märkts något än,
men det bara måste spöka där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt med ett nytt plejs när man stirrat sig blind på sitt gamla :)

Klart det spökar! :)

J sa...

Ja..och du är ett levande bevis på det..du dödförklarade ju dig själv! ;)