fredag 10 oktober 2008

Och det är fett najs jao

Social.
Jag är inte social.
Jag är blyg som en viol i vårbacken.
Jag VILL vara social.
Jag VAR jävligt social när jag drack.
Tisslade, pratade, skämtade med alla som ville vara med.
Och även dem som inte ville vara med ibland.
Ikväll ska vi på middag med Jens vänner.
Trevligt.
Socialt.
För ett år sedan hade jag flytt.
Bangat ur.
Skyllt på magknip, stress eller migrän.
Det gör jag inte ikväll.
Jag ska vara ärlig, tanken slog mig att backar ur,
det är ju lätt att falla tillbaka i gamla hjulspår..
Jens är underbar,
hans kompisar är trevliga,
tacos är fucking great
och jag behöver jobba på min sociala sida.

Nu ska jag och syster röka.
Jag har ju slutat..men jag måste väl få feströka?
Eh?

2 kommentarer:

Tant med katt sa...

Känner igen det där...
Hoppas det gick bra :)

J sa...

It went great! :)