torsdag 11 september 2008

She's got it!

Lina..youhuuu!
Jag vet nåt som inte duuu veeeet!

Linda Isaksson var med i något naturprogram igår,
och hon nämnde Zanzibar.
Både jag och Lina hajade till..Zanzibar..varför känner vi att vi vill skrika ut det?
Det ska vara någonting framför Zanzibar..men vad?!
NU slog det mig..
"What’s your favorite posish?
That’s cool with me
It’s not my favorite but I’ll do it for you.
What's your favorite dish?
I’m not gonna cook it but I’ll order it from Zanzibar."

Den här gången behövde jag inte bli helt tokig
av att inte komma på varför jag kände igen det!

Inte som den gången för nån vecka sen när jag känner igen en man i biokön,
sen ser jag honom utanför jobbet,
sen utanför Max..
Bränner efter med bilen, tar regnr, sms:ar till Vägverket.
Får namn..säger mig inget!
Ringer pappa och frågar om han vet vem mannen är.
No clue.
Linda säger till sist; "Det är inte nåt med psykot med gitarr då?"
Och då, lååångsamt, lååångsamt åh så lååångsamt, trillar poletten ner.
Det var åklagaren i psykot med gitarr's rättegång..
Helt fucking unbelivable att jag känner igen honom,
och varför nu?!
Sett honom en gång, för mer än ett år sedan.
Men det roliga var, att igår när jag satt på stan och tog en cigg,
då går han förbi,
och tittar igenkännande på mig!
"Ha, de kan du ha din jävel" tänkte jag.
Han kommer förmodligen aldrig att komma på vem jag är..

Problemet med reklamen återstår dock.
På väg till Effes i lördags kläcker Lina följande rader:
"I'm going to save the daaaaay,
and i'm looking fabolouuus!"
i falsett.
Får smått panik när vi inte kommer på vad det kommer ifrån,
så sms flippas iväg och det närmaste svaret vi kom var att det var från en reklam.
Vilken dååå?
Undrar hur länge vi kommer att grubbla på detta?

3 kommentarer:

LineRoolz sa...

JUST DET!!! Haha, Underbart. Nu slipper jag fundera på det... ska nog till och med ladda hem den. höhö. Du som pratar med massa folk i växeln hela dagarna, kan du inte fråga alla som ringer vilken reklam det andra kommer ifrån? Våga!! =)

LineRoolz sa...

Haha, hittade en annan låt om eskimåer med Tenacious D... And it´goes like this:
I go out seal hunting with my best friend Tarka
But all I wanna do is get into his parka
I'm the only gay eskimo
In my tribe
osv.

=)

J sa...

HAAAHAAA! Inte lätt att vara the one and only gay i Eskland!