måndag 8 september 2008

Jag ska:
köpa ett Wii.

Och till det Guitar Hero World Tour.
Jag blev fast i helgen, tyckte det var kul att spöa Frans.

Jag vill:
sitta i lägenheten i innerstan,
lyssna på musik som är ny för mig,
röka och se natten bli morgon,
ha benen på fel sida av fönstret,
dingla med dem,
låtsas att jag är i Sthlm
och att jag lever ett annat liv.

Jag behöver:
ett miljöombyte.
Resan kommer så lägligt,
jag behöver komma bort.
Vet inte från vad,
men gissar från mig själv.
Dem säger: "Håll byxorna på i ett år."
Alltså inte inleda nån kärleksrelation med någon under mitt första år som nykter.
Eftersom jag var ihop med psykot med gitarr så räknar jag "byxorna-på-året" från 16 feb, då det tog slut.
Allt känns så lätt när jag tänker så,
att jag inte ska ha nån på ca 5 månader.
Inte ens tänka tanken,
fast den snurrar runt i skallen 24/7.
Jag vill inte ha nån kille,
jag vill ha mer vänner.

Och sen, en kille.




2 kommentarer:

LineRoolz sa...

Wiii, jag tyckte också det var kul att spöa frans, kanske för att han var den enda jag faktiskt kunde spöa, haha. BTW så är det ju rent Livsfarligt att dingla med benen på fel sida av fönstret..hm...

J sa...

Livsfarligt, ja.
Ger pirr i magen, ja. =)