fredag 12 september 2008

Dream dream dream

Jag och Lina bor ihop,
men det ser annorlunda ut hemma.
Mitt sovrum är mörkt och överallt sitter 70-tals mjukisdjur, stora som små.
I min garderob finns bara mammas gamla slitna blusar,
mina kläder är helt borta.
När jag är på toaletten hör jag röster,
Lina har bjudit in våra nya grannar på fest.
Jag har ett par bruna tighta shorts på mig.
Den ena killen, en spanjor, har en mörkturkos kjol med bordering på,
vi bestämmer att vi byter kläder med varann.
Men kjolen är jättestor (stl 98, icke barnstl utan verkligen huuuge!)
så för att den inte ska åka ner och show my string, måste jag hålla upp den,
samtidigt som jag dansar någon slags tango-salsa med Mr Spanjor-guy.
Han vill att jag ska säga; "Ta mig mot väggen."
Jag vägrar, och då säger han: "Ta mig mot väggen!"
Avslutar dansen och går till mitt rum.
Försöker tända lyset, men ist börjar det dåna om någon apparat på golvet och vatten börjar sippra ut.
Jag skriker på Lina och hon kommer till undsättning.
"Men Jossa, du har ju satt igång reningsfiltret!"
Jag kollar och i ett hål i golvet snurrar ett stort filter, men massa fimpar i...
"Nu kan vi ju inte duscha på en vecka!!"
"Men..reningsfilter gör väl att det blir rent..eller?"
"Ja, men nu måste vi ju göra rent rengöringsfiltret först.."
Hon tar en hink och fyller på med lite vatten från handfatet (?) bredvid min säng.
När hon ger mig hinken är den full med hål och strilar som ett såll..
"Liiina!"
Men hon har redan försvunnit ut till de nyanlända gästerna.

Torkar upp vattnet lite halvdant, som ändå nästan helt sugits in i heltäckningsmattan..

Plötsligt ligger jag i min säng bredvid Sylar (Zachary Quinto)
och på andra sidan honom ligger en annan tjej.

Vi har precis haft some sweet lovin',
och han vill igen.
Jag är inte så sugen så han blir sur och vänder sig till den andra tjejen.
(What was I thinking..he's hot för fan!)

Här vaknar jag till och tänker att det var en rätt kul och det skulle vara kul att drömma vidare.
Somnar om och drömmen fortsätter.
Nu är det nästa morgon, Sylar är väck, och vi ska packa ihop våra saker och åka hem.
Tydligen har vi bott på nån camping..?
Jag och syster går in i ett litet hus som ligger i närheten.
När jag var liten (i drömmens värld) var jag ofta i det huset.
Där bodde då en man, hans fru och deras hund.
Frun och hunden är nu döda, och mannen är väldigt gammal.
Han sitter i en gungstol mitt i köket och ser mer död än levande ut.
Han är stor, inte tjock utan bara stor, som en jätte.
Eller vänta! Som Jasper Beardley i Simpsons såg han ut!

I alla fall så sa syster att huset kunde jag köpa för ca 70-80 000!
När vi tittade runt hittar vi flera rum som jag inte sett förut,
och när vi tittar in i ett av sovrummen sitter "Jasper" plötsligt där i sin gungstol.
Syster känner honom på pannan och konstaterar att han lever,
han sover bara.
Drömmen tar slut och jag vaknar..och nu kommer det sjuka.
Jag ÄR gubben, den sovande mannen, JASPER what ever, när jag vaknar!
Minns hur jag såå sömnigt öppnar ögonen och blinkar trött,
känner mig så gammal, och undrar varför mitt kök inte ser ut som vanligt,
utan mer som ett sovrum..
Vaknar sedan helt och inser..att jag faktiskt har vaknat.
Som mig själv.

2 kommentarer:

LineRoolz sa...

yeah...nice att du drömmer om mig =)

J sa...

Västa 70-talslyan. Du skulle ha sett den..groteskt ful! Let's never ever move! :)