onsdag 9 juli 2008

och visst bor det ett skrik någonstans i ditt lugna, tysta liv

Svarta små krumelurer av smink i ögonvrån.
Ett hjärta.
Ett kors.
En smajli.
Rosaröd ögonskugga under,
över ögonen.
Gröna, svarta, rosa, lila, gula
hårspännen i ett svartfärgat hår med blond lugg.
Till och med gem fanns instuckna där
såg jag när du vände dig om.
Säkerhetsnålar i öronen.
Randiga, avklippta vantar, nitarmband.
Baddyjeans, trasiga skor, avskavt nagellack.
Den lilla börjar oxå bli stor nu,
hon färgas av dig.
Både av ögonskuggan du bär
och för att du är storasyster.
Din parfym sitter ännu kvari mina kläder..
som hypos i min nos.
Sticker lite,
den är stark,
precis som du.
Du väcker tonåringen i mig igen,
den som ville vara punk och rebell.
Den som ville vara mer och göra mer
än att bara lyssna på Ebba Grön och Nirvana.
Som ville skrika "fuck off"till alla i världen,
fast på ett snällt sätt.
Jag har köpt mina första baggyjeans nu..
du vet det inte,
men du inspirerar mig.




Inga kommentarer: