tisdag 23 december 2008

2008

Januari:
Nyår firades med Linda, vi lagade mat, såg fyverkerier med Psykot med gitarr, hamnade sedan på en fest som ville ge sken av att den var en Nobelmiddag men det upptäcktes ganska snabbt att den var knullad i röven av en Hugh Hefner-fest.
Jag fyllde 26, firade med Lindorna och syster, Psykot med gitarr var ej välkommen. Åt exotisk bricka och sjöng SingStar, hann med en lite sväng på krogen, sen efterfest hemma hos mig som Psykot med gitarr snackade sönder.

Februari:
Jag och Psykot med gitarr får en 3:a och vi (läs jag) börjar flytta dit grejer. Lägenheten ser förjävlig ut, skitig och äcklig. Jag lever rövare med hyresvärden och mitt i allt gör Psykot med gitarr slut. En fin morgon, med solen i blick, raglar Psykot med gitarr + polare hem till oss. Jag drar till Länklokalen, gör kaffe och röker cigg på trappan i vårljuset när Psykot med gitarr ringer och gapar. Jag är likgiltig inför hans reaktion, då gör han slut. Likgiltigheten rubbas inte och Psykot med gitarr får panik i ärthjärnan och slänger på luren. Känner oerhörd lättnad. Flyttar ur gamla lägenheten och in i den nya, omgiven av kaos från tapetserare, målare och golvläggare.

Mars:
En man från ett tåg hjälper mig genom ensamhetsdalar efter Psykot med gitarr. Trots endast ett möte 2007 och flera mil emellan oss var han min re-bound. (Det insåg jag NU i skrivande stund.)
Umgås mycket med Linda, vi börjar fota och scrappa mycket tillsammans bla.
Var på min första Newros, riktigt kul, men tråkigt att man är feg svenne. Linda och jag lovade varann att vi skulle dansa på nästa Newros. Vi börjar få bråttom om vi ska bygga upp mod till det.

April:
Intervjuades och fotades av Aftonbladet igen, 1 år som nykter. Pappa var med. Det stör mig fruktansvärt att Psykot med gitarr var med första gången och fick cred för att han var ett "stort stöd". My ass he was! Bilderna blev fina på mig och pappa.
En vän till familjen drabbas av cancer. Hennes man dog för ca 10 år sedan och hon har en dotter. Om vännen till familjen dör blir flickan föräldralös..meningslöst.
Berättade för chefen att jag är alkoholist. Det var bland det jobbigaste jag gjort. Han tog det positivt, fick klapp på axeln.
Jag förälskar mig i Brolle.
Ture Lajon föds.
Åker till IKEA med bussresa, handlar mycket fint till hemmet.
Lägenheten blir färdigrenoverad och jag trivs som ankan i baljan.

Maj:
Jag handlar mycket fint på loppis, äventyrar vänskap och tillit pga en kusin från huvudstaden and it was sooo not worth it. Total besvikelse efter flera månaders avhållssamhet. Värsta fejkning jag någonsin varit tvungen att göra i mitt liv. Huuah.
Såg Özz Nûjen på Borgen, han var skitrolig!
Blev vän med Peter efter 2,5 års jag-vågar-inte-titta-på-dig-för-då-får-jag-ett-helvete-av-Psykot med gitarr-sen.

Första kontakten med Y tas. Herregud, att vara 14 igen och få mastodontfjärilar i magen var inte igår.

Juni:
Ensam ut på krogen går jag, möter Y. Vi dras till varann och vägrar släppa. För en kväll.
Byter blogg då jag får en kommentar från en fd vän jag helst av allt vill vara utan. Jag är hittad, så jag gömmer mig igen.
Gråter till Kent-intervju för att jag inte kommer iväg på konserten i Zinkensdamm.

Juli:
Snurrar fort nu, känslostormar och hjärtsvikt. Men känner mig lycklig ändå för att jag är oberoende.
Ser Pumpbolaget och även Lars Winnerbäck med vänner.
Får inneboende.
Köper min digitala systemkamera.

Augusti:
Inneboende flyttar.
Medeltidsveckan kommer och jag är där nästan varje dag och fotar.
Adnan får körkort.
Ser Psykot med gitarr och ev. flickvän. Jobbigt, men reder ut det tillsammans med Melinda Wrede.
Jag färgar håret, mööörkt.
Y och N sätter mitt hjärta i berg- och dalvana.
Fotade ett bröllop.

September:
Får ny inneboende.
Är på den bästa förfesten någonsin och börjar drömma om Sthlm och att jag vill ha ett annat liv.
Stryker Y och N från hjärtats klotterplank.
Mamma och pappa skiljer sig.
Har en underbar söndagsmorgon, i mitt Sthlm.
Åker till Berlin med mamma och pappa för att fira 70-årig morbror. Skönt att komma bort.
Hemma finns någon som jag saknar och nån som saknar mig.

Oktober:
Åker till Borås med pappa och syster, fortfarande saknar jag någon, som saknar mig.
Röker upp mina sista Mango-ciggaretter.
Brottas med skit som Psykot med gitarr gett mig, som jag nu tar med i förhållandet med Jens.
Linda och Adnan flyttar till ny lägenhet och jag vill älska med deras schackrutiga golv.
Grubblar mycket på att jag ogillar att vara med riktigt fulla människor.
Får min efterlängtade Kent-box!

November:
Åker till Ullared och julshoppar med mamma syster och hennes karl. Än finns det någon som saknar mig och jag saknar honom.
Ett svin till tonåring förstör min tonåring.
Min MacBookPro kommer.
Säger upp lägenheten.

December:
Konverserar, vuxet och förnuftigt hjärtan emellan. Det är svårt att bryta gamla mönster och ett break uppstår.
Jens åker till USA över jul. Han lever min dröm, och vi saknar, men kanske inte lika intentivt. Eller är det det vi gör?
Julfest med Sven Ingvars och soaré med systerdottern som lirar elgitarr och sjunger "I'm Yours".
Klättrar på tak med Peter för att fota månen, blev skitbilder.
Klipper mig som Maja i The Sounds, snyggt som fan.
Jag får fast jobb på FK, äntligen. Mitt första fasta jobb.
Dricker öl (alkoholfri) och njuter av den kalla smaken. Mm.. Tillhörigheten finns nu och jag blev psykiskt full. Blev kallad för "punkar-aset" när jag råkade spotta på golvet.
Vännen till familjen dör i cancer, efter att hennes dotter tvingas säga åt henne att släppa taget. Begravningen är i dag. Fatta att behöva säga till sin egen mamma att släppa taget och dö. Hon höll sig endast vid liv för sin dotters skull, knappt kontaktbar..
Nyår är ett nödvändigt ont. Konverserar med Jens ang denna över sms..det funkar inte alls bra.





Inga kommentarer: