lördag 29 november 2008

"jag har det, du har det nu
samma symptom
både jag och du
jag har det
men du säger:
jag är
inte sjuk"
(yeah, u MUST click det som är i fetstil! Annars räknas inte detta inlägg.)

Det är så mycket jag måste säga till dig någon gång..så du förstår varför jag är som jag är
Men varför säger du det inte nu då?
Du är för full

Jag menar det inte så,
att du är det,
det vara bara en rad som började dunka i mitt huvud,
och jag var tvungen att få den ur mig.

Var ute i kväll,
hade riktigt kul.
Spontant och impulsivt.
Efter ett toabesök när vi kollade mejket i spegeln utanför,
stod det en Heiniken/Carlsberg/nånjävlaölsortigrönflaska på hyllan.
Jag flyttade den av någon anledning,
och ville gå runt med den.
För att passa in.
Vet inte om jag ville dricka.
Vet inte om jag känner sug
eller om det bara är känslan av att få kontroll över något som jag söker.
Konstigt att man tror att man kan få kontroll genom att göra något
som man vet får en att helt tappa just kontrollen.
Är det bara självdestruktivt beteende/känslor?
Jag har inte ens koll på hur länge jag varit nykter?
Visst, det felar på en månad, 1 år och 8 eller 9 månader nu i december.
Är det viktigt för mig än?
Det var det förut.
Jag tänker och analyserar för mycket.
Och kl är 04.29, en fredag, efter några dagars krasslighet.

Vill bli omskakad och tagen härifrån.
Vad är det jag väntar på?
Jag gör min egen lycka/olycka.
Känner mig som 16 igen.
Vilsen och allmänt lost in my own garden.
Snart ska jag upp och jobba.
Inse, du är 26..
Äh, kom på vad som saknas.
Jag vill gråta.
Bli en skakande liten pöl av tårar.
Allt känns så mycket bättre då.
Det renar mig, precis som ett friskt vårregn i april.




Inga kommentarer: